Recreanten

Loopgroepen

 

Voor de recreatieve hardloper zijn er bij AV Oss ’78 trainingsmogelijkheden op diverse niveaus, van beginner tot marathonloper.

Als recreatieve sporter bepaal je hierbij zelf je eigen ambitie of doel. Het kan zijn dat je begint met hardlopen en deelneemt aan de beginnersgroep, of meedoet aan de baantrainingen om je conditie op peil te houden maar het kan ook ter voorbereiding zijn voor een halve of een hele marathon.

Er zijn op diverse tijden trainingen op de baan. Klik hier voor het trainingsschema.


Clinics

Ik Begin Met Hardlopen


Twee keer per jaar, in het  voor- en najaar, organiseert AV Oss ’78 de clinic ‘Ik Begin Met Hardlopen’.

Wil jij ook zo graag starten met hardlopen, maar weet je niet hoe te beginnen? Of wil je op een gezonde manier fitter worden, zonder dat je geblesseerd raakt. Met de cursus IK BEGIN MET HARDLOPEN kom je op een leuke manier in vorm. In 13 weken werken we aan je conditie, techniek, kracht en lenigheid.

Je traint 1x per week in een groep met allemaal beginnende lopers. Naast groepstraining train je nog 1x per week zelfstandig op basis van een trainingsschema. Tijdens de groepstrainingen worden er tips gegeven over blessurepreventie, kleding/schoeisel en voeding. Het trainen in een groep met afwisselende oefenstof maakt het erg leuk. De trainingen worden verzorgd door een enthousiaste en ervaren trainer.

Klik hier voor de eerstvolgende clinic Ik Begin met Hardlopen.


Run to the Start

Twee keer per jaar, in het  voor- en najaar, organiseert AV Oss ’78 de clinic ‘Run to the Start’.

Wil jij ook zo graag meedoen aan een evenement, maar weet je niet hoe te beginnen? Of wil je nu 

eindelijk je  persoonlijke doelstelling halen? Met de cursus Run to The Start ben jij er straks helemaal klaar voor.   In 13 weken word je voorbereid op je loopevenement over 5, 10 of 15km te Nijmegen of Den Bosch.

De hardloopcursus Run to The Start gaat net voor de carnaval van start. Je traint 1x per week met een groep  ervaren en minder ervaren lopers. Naast groepstraining train je nog 1 of 2x per week zelfstandig op basis van  een trainingsschema. Ben je in staat om 15 minuten of meer hard te lopen zonder wandelen, dan pas je  prima in deze hardloopcursus.  De groepstrainingen zijn gericht op looptechniek, spierversterking en uithoudingsvermogen. Maar ook  worden er tips gegeven over blessurepreventie, kleding/schoeisel en voeding. Het trainen in een groep met  afwisselende oefenstof maakt het erg leuk. De trainingen worden verzorgd door een enthousiaste en ervaren  trainer. 


Klik hier voor de eerstvolgende clinic Run tot he Start.